mandag 8. desember 2008

...DE SJU SLAG





...Så vakkert det var når det var litt snø ute...
Julestemningen kom deisende ned i heimen denne helgen for alvor.
Det lukter julebakst og svibler og røkelse,og man tenner så mange lys man bare klarer..

Julebaksten er er i boks...
Noe av det ihvertfall..
Man tenker at man ikke vil ha noen slavisk baking av de samme 7 slag hvert år,men litt mer hva man har lyst på.
Og så ender man jo opp med de samme slagene likevel.
Men ikke bare de tørre kakene.

Karamellene er populære.
De er seige og bare mmm...
Mon tro hvor mange runder en må koke før julekvelden egentlig...?




Ihvertfall et par runder til...
De pleier å være populære julegaver også.

Nytt i år var mintsjokoladen.
De var jo overaskende gode!
Og kokossjokoladen ble like god som før..Smaker som Bounty


Ellers ble det jo de vanlige slagene,som krumkaker,mandelmakroner (like flate som alltid :) havreflarn,berlinerkranser..
Jammen meg var det sju slag gitt!  Sånn heeelt av seg selv.

Jeg tror nesten det er værre å -bare- skulle bake sju slag,jeg...ender vel opp med rundt ti,før jeg er ferdig. Skal bake Brunis. Det er min favoritt.
..og pepperkaker,da...
Vi må jo lage en runde med de også.
...og marsipan og...og...og.....hmmm.....

...Pepperkaker kan jo brukes til så mangt..Hadde tenkt jeg skulle dekorere dem med tall og ha det som en felles kalender,men så langt kom jeg aldri..

;)

1 kommentar:

Fru Fjeldhammer sa...

Åh, så flink du har vært.. selv om jeg akkurat har inntatt middagen så ble jeg jaggu frista av disse bildene!! Jeg spør om du vil dele oppskriftene jeg... kokosjokolade, mintsjokolade og karameller... oioioi!!!