torsdag 4. desember 2008

Mitt siste prosjekt...



Dette er mitt siste prosjekt..
Det er en liten gang mellom hallen og kjøkkenet.
Kjøkkenet er et tilbygg som kom til huset før vi overtok det,og nivåforskjellen gjør at det blir et trappetrinn ned og to opp til gangen fra kjøkkenet...Litt merkelig egentlig,men trappa over gjør at man ikke kan heve gulvet...om man ikke er en gnom da.... =)
Det finnes to trapper i huset. Denne går opp til et rom som har vær hushjelpens rom før i tiden.
Der bor Tutta.
Vel...hadde lenge tenkt å male trappa svart og hvit...så når jeg først satt igang,tok jeg litt av-som vanlig- og malte gulvet også.
 Gulvet var dekket av en slags tynn flis,når vi kjøpte huset. Vi fjernet det,og fant et slitt plankegulv under. Trappa hadde et ubestemmelig brunt vinylbelegg på trinnene og resten var brunmalt....med en svart plastlist på hvert trinn...lekkert? not.

Litt pirk,en stor og en liten pensel og noen kilometer maskeringstape senere,ble resultatet ganske greit...

Malte tregulv er herlig,men blir fort slitt,så et par strøk med lakk er lurt..Foreløpig har jeg bare lakkert trappa.

De to radiatorene var ikke spesielt vakre,så de bygget jeg inn.
Brukte det jeg fant av listrester og planker,og stiftet fast et stoffskykke på baksiden..med tiden skal jeg prøve å få skaffet perforert mdf,men det får være sånn så lenge.

Under trappa er en dør ned til kjelleren. Huset har vært veterinærbolig,så veterinæren hadde undersøkelsesrom i kjelleren. Det er mitt vaskerom nå.
Døren inn til høyre, er inn til det gamle kjøkkenet,som fremdeles er et roterom...men som med tiden kanskje skal bli et stort bad...eller spa,kanskje? ;)
Jeg syns den ellers så kjedelige lille gangen ble mer spennende...og siden den syns godt fra kjøkkenet,ettersom kjøkkenet ikke har noen dør hit,ga den kjøkkenet også en ny dimensjon...



....litt humor må man jo ha...... =)

3 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Knallfint,en herlig preg på gangen!!!
klem

Gamlå sa...

Heisann og tusen takk for at du la spor etter deg i bloggen min. Så fin blogg du har.

Skal ta en bedre titt i kveld.

Ha en fin kveld

Hilsen Gamlå

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Sååå flott trappa ble!! Kjempe-stilig med sjakkrutete gulv!

Ha en fin uke:)

Klem Anette