torsdag 8. januar 2009

Vintersola

Madam Cork har fått seg kamera!
Et skikkelig et!
Det finns vel ikke en dings rundt her jeg ikke har fotografert..
Men det er moro.
Veldig moro.
Dette har jeg drømt om leeenge!
Nå er det bare å lære seg alt man kan,og knipse og knipse og knipse.....

I går var jeg ute i den gnistrende (hrmpf) januarsola,
for å knipse noen vinterlige motiv.
Vel.
Denne digre bjørka er vel ikke så vinterlig,da,men om man titter godt etter,
ser man hvor sola treffer....
(derfor min hrmpf)
Det er jo litt trist,da.
Men det er jo sånn det er for mange andre i dette lange landet.
Man setter vel ekstra stor pris på sola når man ikke ser den på en stund,da.



Etter å ha vandret rundt omkring på tomta på jakt etter motiver
Det var jo ikke akkurat noe vakkert vinterlig vær,med rim på trærne eller noe,
men et og annet lite motiv fant man jo.

Som en liten kvast frossen blåbærlyng for eksempel...



..eller dette gamle mosegrodde kaninburet på låvenveggen..


Eller denne gamle døra som bare står der på låven og støver ned sammen med noen andre.
Tro meg,jeg har prøvd å finne et sted for dem i huset,men de passer bare ingen steder.
Hrmpf igjen.
Hadde jeg bare kjent en snekker,tenker nå jeg...
Så kunne jeg tilpasset karmen til døra et eller annet sted i huset.
Jeg har 9 (!) kjedelige dører i huset jeg gjerne skulle ha byttet,og jeg elsker gamle dører!


Eller disse gamle vinduene som satt på verandaen i et merkelig forsøk på å lage en vinterhage av de forrige eierne...det funket rett og slett ikke.
Så vi tok dem bort.
Og fikk en fin,delvis overbygget solterasse i steden.
Men de står der og venter.
..og venter..
Har en drøm om å bygge et drivhus av gamle vinduer...
hmm...
-Har jeg mye å gjøra??

=)

3 kommentarer:

Gamlå sa...

Gratulere så masse med nytt kamera. Ja, nå knippses det ser jeg, og bildene dine er kjempebra. Bare forsett og knips og legg ut bilder for dette kan du!!

Hilsen Gamlå

ANETTESHUS.COM sa...

Tuuuusen takk for tipset om Mora-klokken!! Håper jeg finner noe ikke så langt fra grensen:)

Så flott blogg du har!

Klem Anette:)

Marias skriblerier sa...

Kjempegøy å ta bilder! Kos deg med knipsingen :D