mandag 15. desember 2008

-oi,som tiden som flyr og award og såntno..


HOOOOI!
Som tiden flyr da gitt!
Nå har det gått i ett siden torsdag forrige uke.
Da var det Lucia med de to yngste på skolen.
De sang så høyt og vakkert at jeg ikke tror jeg noen gang har hørt no lignende!

(og tro meg....det har blitt noen lucia´er opp igjennom)

Fredag morgen var det de to eldstes tur...samtidig ...på to forskjellige steder...hrmpf.
Vi startet i kirka med Poden.
Vakker gammel kirke.
...I en "stjärngosse" drakt som var altfor kort på arma,og trang over ryggen...(men det fantes virkelig ikke stjärngossedrakter i butikkene i str. voksen mann (!!) )...stilte pode opp med innstillingen om at dette lucia-greiene hadde man bare funnet på for å straffe barna....

Men Poden hadde bestemt seg,han skulle gjøre dette,og det var helt klart at han skulle være stjärngosse. Sånn var det med det.. Så da satt vi der i kirka da...veldig stemningsfullt og vakkert når luciatoget kom syngende inn..
Men hvor var Pode?
Litt småfebrilske satt vi der og speidet etter han,men han dukket aldri opp.
Man tenkte og tenkte,og folk rundt oss lurte på hvor han var..men han dukket ikke opp.
Man tenkte jo at her hadde det skjedd no alvorlig.
Tiden gikk,og det var virkelig ikke lett å gå fra for å sjekke forholdene.
Etter en stund fikk jeg svar på mobilen om at hatten hadde gått i stykker og alt var en fiasko.
Jaja....Dett var dett. 
Vi fikk jo i det minste hørt luciakonserten. Med eller uten Poden.
De andre var jo flinke.
Men stakkars lille (store) Pode da. 
Jeg tror ikke han kommer til å ta på seg en stjärngossehatt igjen...ever! 
Det får bli tomtemösse neste år.


Så var det Tutt´s tur. (hun liker ikke det navnet-vi bor jo i sverige!) Hun og de andre i Luciatoget skulle synge på gamlehjemmet,så vi rakk å få med oss det også.
Må si jeg blunket bort stooore tårer i øynene da min førstefødte sto der og sang solo!
Jøje meg.
Vakkert.
*sukk*



Når vi endelig kom oss hjem den formiddagen,var vi så inspirert at vi satte i gang med å bake lussekatter. Det har jeg ikke gjort på mange år. Vet ikke helt hvorfor,det har bare aldri blitt sånn. Men mine 3 yngste bakere og jeg fikk da klasket sammen noen S´er og C´er..og stappet på noen rosiner. Dårlig med saffran i spiskammerset,men det spiller ingen trille.
Hadde noen eggeplommer fra forrige baking,så de ble penslet gule likevel..
Og de ble ikke gamle.

 
Og så har det gått  slag i slag resten av helga egentlig. Noe så u-julete som innebandy har vært en stor del av det.
Match både lørdag og søndag.Pode spiller med sitt lag og A-laget(stoore gutta) og innimellom der ble det litt gavehandel.
Litt ,vel og merke,for butikkene der vi var har ikke fulgt med helt med inn i dette århundre,for der stengte alle butikkene kl 14 0g 15! *gremme*
Men halvparten av gavene ble i boks,da,så da er det bare resten igjen. Barna våre,og noen andre barn. Skulle gå som en lek det....
Tradisjonen tro,så henger vi etter med julegavene.
Det blir ikke jul uten...

Og tredje søndag i advent kom og gikk uten at en levende cork i huset husket å tenne lyset...hverken på kjøkkenet eller i stua...
Så det ble tent i dag mandag...samma det vel.








Her har jeg prøvd å fange min litt annerledes "lysekrone"på film.... dvs, en staur hengt opp i kjetting over bordet,mellom de to lampene jeg har der...med forskjellige lykter for telys hengende på.

Du aner ikke hvor vanskelig det er å få tatt et bilde av dette...Jeg lover å gjøre et bedre forsøk.



Tilslutt vil jeg sende en varm takk til Frk.Fischer som ga meg denne awarden i dag!






Tusen takk! Dette varmet skikkelig!
Og jeg som er slik en fersking!
Men jeg tror jeg har skjønt det. 
Man gir den videre til andre blogger man liker å lese.
Så i tillegg til å gi den tilbake til Frk.Fischer;
Vil jeg gi den til noen av de jeg har blitt best "kjent med " så langt:
KaosKameraten min: 
En flott blogg og butikk:
en trivelig og vakker blogg:
en fin blogg med mye fine bilder:
en annen med mye fint å se på:
og her er en med mye bra humor:
og her er en svensk en som er bare nydelig:

Jeg kunne laget en laaaang liste her,for det er så mange flotte blogger der ute...


Ha en fin kveld/dag der ute!
=)
Klem /corky

1 kommentar:

Fru Fjeldhammer sa...

Se her ja... rekker du en pust i soffan innimellom!?

Tusen takk for award... jeg er litt sløv på de greiene der, så du får den rett tilbake igjen av meg! *S*

Ha en flotters kveld og kos deg masse!!